» Blog » Krakon 2007
28-01-2007 12:41

Krakon 2007

W działach: konwenty | Odsłony: 4

Na początku oświadczenie:
Uwielbiam Małgosię Wilczyńską.

Okej. A teraz do sedna:

Ja już po Krakonie, siedzę właśnie w pracy a ostatnie punkty programu mijają sobie na odległych Bronowicach.
Z racji tego, że jestem ostatnio obudowany cegłami obowiązków nie mogłem za bardzo się wyluzować i pokonwencić, nie udało mi się nawet wyskoczyć na chociaż jednego browarka - pierwszy konwent totalnie bez alkoholu ;) Ale z drugiej strony - na Krakonie przebywałem w piątek od 19:30 do 4 rano i w sobotę od 15:30 do 4 rano - to raptem 21 godzin...
Mało, mało, strasznie mało :/

Co do ilości ludzi - cóż, czasy mamy takie, że wszyscy wolą wtykać sobie przez forum a nie na żywca. No i w sumie się nie dziwię, bo obrażać w twarz (czytaj: dyskutować) nie każdy umie ;). Ale na krakonie tak jakoś szaleńczo pusto nie było - na naszych punktach programu (prelekcji i konkursach) zjawiło się średnio po 30-35 osób - czyli spora publiczność. Nieco statystykę tę zaniżył nam konkurs komiksowy, ale i tak 12 startujących i z 10 osób kibicujących to jest coś ;P
Ilość ludzi na punktach programu maleje wprost proporcjonalnie do jakości Games Roomu. Jeśli wyłożonych gier jest setka, stolików dwadzieścia i przy każdym po 5-6 osób, to nie dziwią pustki w salach.
I tu jedno zastrzeżenie - Games Room na sali gimnastycznej to pomyłka sromotna - hałas nie pozwala się porozumieć i skupić na funie, osobiście zdarłem sobie gardło, tłumacząc zasady Arkham Horror. Lepiej byłoby przeznaczyć korytarz na 2 piętrze na wystawkę i ze trzy sale na miejsca do grania (bo noclegowych nie było potrzeba dużo...). Mam nadzieję, że ktoś weźmie pod uwagę moją prośbę. Duża sala = duży hałas.

Program moim okiem:

Kalambury - debiutanci w roli prowadzących kalambury - Rufus i Gibon - powinni się jeszcze trochę poduczyć ;) Hasła za 5 punktów baaardzo burzą równowagę gry. Prowadzenie w porządku, źle dobrana punktacja i niepotrzebne (oraz kontrowersyjne) przyporządkowanie haseł do arbitralnych kategorii punktowych (Mistrz Gry to było hasło za 5. Mumia obok mumii - trudne hasło kalamburowe ze względu na powtórzenie - warta była 3 punkty). Chłopaki - trochę praktyki, zobaczcie jakieś kalambury (polecam r-kon i squirel ew. SBK Masahuku - i będzie dobrze.
Najbardziej cieszy mnie, że pojawiło się młode pokolenie kalamburowców, w postaci prowadzących (o jednej z drużyn nie wspomnę, bo musiałbym napisać "rozjebany wojownik" - a mówić brzydko jest nieładnie).

Konkurs neuroshimowy* - konkurencjami nadrabialiśmy braki w wiedzy - ale z drugiej strony tylko psychopaci wiedzą, jaka cecha z pochodzenia wyleciała z edycji 1.0 i jaką została zastąpiona w edycji 1.5. Poziom maniacki - fajnie, bo ja lubię takie konkursy; uważam, że posuwanie się w hobby do ekstremum jest fajniaste :>
*) orgowie Krakonu - przymiotniki piszemy małą literą, nawet jeśli pochodzą od nazw własnych - czyli "neuroshimowy", nie: "Neuroshimowy"

LARPY - niestety, larp wolsungowy się nie odbył był, nic straconego, Kolokwium kiedyś gdzieś jeszcze się pojawi. Swoją drogą, to dużo funu, pisać larpy do Wolsunga. Fajnie się te postaci wymyśla.

Prelekcje - um, jakby to.. Byłem tylko na swojej, prowadzonej z Puszonem oraz nieocenionym Kevinem. Było zabawnie, miejscami nawet mądrze, nauczyłem się nowego słowa - cholinergiczny i w ogóle było cool. Bardz dziękuję Szanownej Publiczności, że przyszła i miała ochotę słuchać dwóch godzin naszego ględzenia. Szczególnie pozdrawiam ostatni rząd, który jest kochany i od kilku lat mam ów rząd okazję widywać na moich prelekcjach, co nieodmiennie napełnia mnie radością.

Nasze konkursy, moim zdaniem, wypadły świetnie - Z jednej strony doskonali zawodnicy, którzy pokazali o co chodzi w Monty Pythonie. Z drugiej - komiksiarze, którzy potrafią sobie radzić z najtrudniejszymi pytaniami (swoją drogą, jest jakiś cwaniak, który wie, co znajdowało się na przedostatniej stronie magazynu Relax?). Ja bawiłem się świetnie, z opinii uczestników wynikało, że oni też.

Finał. (prawie)
Moim osobistym uberhitem Krakonu okazało się, reklamowane przez chłopaków z poltka, Arkham Horror. Gra jest z a j e d w a b i s t a - jeszcze przy żadnej planszówce nie wkręciłem się tak bardzo. Zaliczyliśmy dwie rozgrywki - pierwszą w sobotę, w składzie (z pamięci, więc mogę kogoś niefortunnie i przypadkiem pominąć) Jakub B, Beacon, Roger (pan instrukcja), Jędrzejek oraz ja. Druga rozgrywka była prawie full-housowa - Zwierz, Zet, Wojteq, Puszon, Anathema, Roger i znowu ja ;P
W pierwszej Shubb-Niggurath, Mroczna Koza z Lasu o Tysiącu Młodych obudziła się, pokazała, że ma Physical Immunity, myśmy nie mieli mistycznych mocy i magicznych broni i Kozucha zeżarła nas na śniadanie.
W drugiej rozgrywce chlastaliśmy się z Ithaquą, doom tokeny dotarły niemalże do końca, ale psychotyczny doktor Lee, czasowo przebywający w R'lech zamknął bramę i postawił szóstą pieczęć, dzięki czemu Ithaqua nadal stirs in his slumber...
Zaczynam już obczajać kombosy w tej grze (np. Profesor z Occultem i dwoma Flesh Wardami jest ugh...), jest niesamowita. Jakbym miał 4 osoby do grania co dwa tygodnie, to kupiłbym ją bez najmniejszego wahania. 40 stron instrukcji, pół miliarda żetonów, wieeelka plansza, stosy kart. Yum yum.
Poza tym gra obfituje w fabularne odjazdy - członkowie Inner Sanctum histerycznie śmieją się przy rytuałach, zakonnice biegają z płonącymi mieczami, prywatny detektyw zostaje Deputatem i rozjeżdża Mi-Go-Fa-Go na miazgę ;) Dwie dymiące .45 i Private Eye stojacy nad scierwem Cthonianina... widok nie do zapomnienia.
Prywatnie gra dostaje ode mnie 9.5/10 i stwierdzam, że jest bliska geniuszu. Na dodatek należy do tych gier, które podobno człowiek zaczyna lubić bardziej wraz z ilością rozegranych partii. Miód, orzeszki, czekoladki.
A - rozgrywka to minimum trzy godzinki - chyba, że Kozucha wyskoczy Wam wcześniej. Bosko.

Post Krakonum.

Wszystko co przyjemne ma swój Feliks. Znaczy, chciałem powiedzieć, kres. Również i Krakon, niestety. Wielkie yo dla wszystkich, którzy umożliwili mi 21 godzin zabawy, ze szczególnym uwzględnieniem:

- Zwierza, który dzielnie towarzyszy na każdym szlaku ;)
- Puszona, mojego współ-konkursorganizatora, współ-prelegenta, współ-konkursowygrywacza i współ-konkursoprzegrywacza,
- Anatemy - za Anathema Saves Situation (w skrócie ASS ;P) - w ostatniej sekundzie odgadła hasło w kalamburach
- Martviczki, za całokształt
- Rogerowi - za to, że jest Dupkiem z Wyższych Sfer Roku, za Arkham Horror i w ogóle za to, że jest fajnym Łogełem i Łodełikiem,
- Kevinkowi - za nieocenioną pomoc w prelegowaniu,
- Sihaji i Jeszuy, za ludzi w dziwnych czapkach i masę klymatu
- wszystkim współ-Badaczom zjedzonym przez Kozę i depczącym po Wendigo,
- Towarzystwu Serca Jezusowego, za inspiracje
- Coca-Coli,
- uczestnikom naszych prelekcji i konkursów - za wyrozumiałość i wysoką tolerancję na denne dowcipy ;)
- wszystkim innym użyszkodnikom Krakonu też ;P


l.



0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


Urko
    Oho!
Ocena:
0
Kolejny przejęty dla sprawy Arkham Horror. Ta gra ma w sobie moc! Ja sam po zdobyciu odpowiedniego osiemnastkowego urobku zastanawiam się, czy jej nie zakupić :>.

Może ktoś się orientuje, czy w r-konowym games roomie będzie AH? :>
28-01-2007 13:17
Wojteq
   
Ocena:
0
l. masz rację - AH pełnię możliwości pokaże dopiero w kameralnym gronie w ciszy i spokoju jakiego nie był w stanie zapewnić krakonowy GR.
28-01-2007 15:25
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
AH jest grą dobrą. Można z uśmiechem na twarzy poczekać, aż ci Kozucha urwie łeb albo Cthullu wymackuje na śmierć. Jednakowoż bloga tegoż odwiedzam by hardo rzecz: Konkurs Monty-Pythonowy +1 - świetne konkurencje, porządne pytania i kupa śmiechu. Klasa sama w sobie :)
28-01-2007 18:19
Saise
   
Ocena:
0
Ten plemnik to byłem ja, Jarząbek :p
28-01-2007 18:20
Wojteq
   
Ocena:
0
Saise ja miałem już Ci nakopać za Twój brak skupienia podczas próby gry w AH za pierwszym razem, ale potem mi przeszło. ;-)
28-01-2007 18:27
~Lech Kaczyński

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Lucek Byłeś chyba jedynym Krakowianinem (a znam ich wielu), który poszedł na ten konwent. Tyle dobrze, że wlazłeś za darmo.

Żenada roku. Konwent z tradycjami został zmniejszony do wielkości imprezy w Pcimiu Wielkim.

Szczęścia w życiu!
28-01-2007 20:23
Tarkis
   
Ocena:
0
Z Lucka to taki Krakowianin jak ze mnie Scyzoryk :P Przykro slyszec, ze tak malo osob sie pojawilo- mnie neistety takze nie udalo sie dotrzec, ale tak to juz bywa z konwentami podczas sesji :-)
28-01-2007 22:59
~Roger

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Najtrudniej było wyjaśnić żonie co takiego tam się działo, że mam siniory na plecach - niestety nie miałem zdjęć, żeby naocznie udowodnić że to od przeskakiwania muru z pudełek zapałek :>
AH - wielce zacny, z bardzo silnie zaznaczonym, wrecz dominujacym rozgrywke aspektem fabularnym.
Co do samego Kona - pozostaje sobie zyczyc aby w przyszłym roku odbył sie jednak w lutym
29-01-2007 21:16
Malgosia
   
Ocena:
0
mam na imię Malgosia, mam 23 lata i chciałam napisać, że uwielbiam lucka :>

Wojteq -> rozumiem, że mi też chciałes dokopać za AH :P
29-01-2007 21:36
Zwierz
    AH rządzi.
Ocena:
0
Ta gra, grana od północy, w cichym i zaciemnionym pomieszczeniu plus nastrojowa muzyka i świeczki, zerwie czapki z głów wszystkim!

Na temat Krakonu już pisałem, więc nie ma co się powtarzać.

Mam nadzieję, że kolejny konwent w Krakowie, czyli nadchodzący Constar, będzie miał o wiele większą liczbę uczestników :)
29-01-2007 23:24

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.