» Blog » Kalaripayattu - dekańska sztuka wojny i pokoju
03-05-2010 23:44

Kalaripayattu - dekańska sztuka wojny i pokoju

W działach: developer's diary | Odsłony: 38

Kalaripayattu - dekańska sztuka wojny i pokoju
Flo.

Przed Wami kolejne szkolenie - tym razem zdecydowanie dla niewielu postaci. Świetnie nada się do postaci w rodzaju wiernego służącego rodem z południowych kolonii, który niejednym potrafi zaskoczyć swojego pana. Szkolenie to daje również przerażające możliwości Waszym przerażającym dusicielom z Dekanu, którzy mogą posługiwać się wypaczoną, mroczną wersją kalari i arivedy


Kalaripayattu

Styl walki wywodzący się z Dekanu. Etnologowie wywodzą nazwę tego stylu walki od pradekańskich słów kalari - pole bitwy i payato - trenować, walczyć bronią. Legenda głosi, że kalaripayattu stworzył w chwili oświecenia mędrzec Parasurama. Wyszkolił 42 mistrzów, którzy założyli później 21 szkół kalari. Współczesne wykopaliska profesora Gustava ven Schenneka z Wotanische Reichsuniversitat der Grommingen rzucają nieco światła na historię dekańskiej sztuki walki. Jak wskazują zebrane dowody, sztuka powstała i rozkwitła podczas Wojny Piętnastu Klanów, konfliktu między największymi rodami dekańskich elfów o hebanowej skórze - Jakszów (XI wiek po Justusie). Walczące strony rozwijały i wzbogacały swoje techniki szermiercze, doprowadzając do powstania jednej szkoły walki, skodyfikowanej po wojnie. Sztuka kalari rozkwitła w okolicach XIII stulecia, była elementem obowiązkowej edukacji młodzieży. Dziś nieco podupadła i traktowana jest zwykle jako jarmarczna rozrywka.

Sama walka jest niezwykle płynna, w oczach Wanadyjczyka wygląda jak przepiękny taniec, z mnóstwem ewolucji, skoków, pozorowanych ataków. Walczący używają elementów otoczenia, broni - w tym także improwizowanej - w celu rozproszenia przeciwnika i zdobycia przewagi do zadania decydującego ciosu.

Pojedynki pokazowe toczone są w najprzeróżniejszych konfiguracjach. Migocząca stal, łopoczące stroje walczących, śpiew i muzyka obserwujących pojedynki adeptów czynią z kalari niezapomniane, oszałamiające zmysły widowisko. Nic dziwnego, że zafascynowani sztuką podróżnicy często zabierają ze sobą wyszkolonych adeptów z powrotem do ojczyzny. Lokaj, doskonale władający tak kalaripayattu jak i alfheimskim stanowić może nie lada pomoc w rozmaitych opresjach, czekających na dżentelmena w naszym szalonym świecie.

Techniki kalaripayattu wynikają z wnikliwej obserwacji świata. Poszczególne ścieżki kalari noszą nazwy zwierząt, od których biorą swój początek. Adepci trenują na podwyższonych platformach, zwanych kari. Na kari wchodzi się po siedmiu stopniach, symbolizujących siedem cnót, jakie posiąść musi adept: Vignu (siła), Channiga (cierpliwość), Tagura (umiejętność walki), Kali (obecność Bogini), Vashu (umiejętność dowodzenia), Vakagasha (zwierzęce postawy) i Vakastapu (zwierzęce dźwięki).

Trening mistrzowski kończy się z opanowaniem umiejętności Urumipayattu - walki śmiercionośnym, giętkim mieczem. Długi na dwa metry, wyostrzony pas metalu z łatwością można ukryć, zwijając go wokół talii. Zadawane nim długie cięcia powodują groźne, mocno krwawiące rany.

Nieliczni adepci, całkowicie oddani kalari, dopuszczani są do największego sekretu kalari - Ayurvedy - sztuki leczniczej mistrzów kalari. Opiera się ona na stymulowaniu splotów manicznych, występujących w ciele każdej istoty. Ayurveda może zostać użyta również do szkodzenia przeciwnikowi, adept celuje wówczas w niektóre ze splotów (Kulamarmas), powodując horrendalne obrażenia.



Stopień I - Adept kalari
Koszt: 20 PD
Wymagania: kraj pochodzenia: Dekan, lub Profesja: Arystokrata, Badacz, Odkrywca, Pisarz.
[wymagania te dotyczą tylko etapu tworzenia postaci; szkolenie można wykupić w trakcie gry bez wypełniania tych wymagań, pod warunkiem, znalezienia nauczyciela]
Efekt:
1. Za żeton podczas walki wręcz postać może deklarować dobicie po rzucie kośćmi.
2. Każdy atak wręcz zakończony podbiciem powoduje przewagę.


Stopień II - Mistrz kalari
Koszt: 20 PD
Wymagania: Adept kalari, specjalizacja Taniec w Ekspresji, wyszkolona Walka,
Efekt:
1. Za żeton podczas walki wręcz postać może dokupić 2 kostki zamiast zwyczajowej jednej.
2. Każdy atak wręcz zakończony dwoma podbiciami powoduje przewagę oraz powalenie


Stopień III - Mistrz Ayurvedy
Koszt: 40 PD
Wymagania: Mistrzostwo kalari, atut: Dziki Talent, Poziom Sławy: Sławny lub Legenda
Efekt:
1. Wszystkie ataki kalaripayattu otrzymują modyfikator mistrzowski +3
2. W walce wręcz postać odzyskuje 1 znacznik za każdy udany atak, w którym uzyskała przynajmniej 4 podbicia.
3. W walce wręcz każde podbicie w teście ataku pozwala zdjąć dodatkowy znacznik przeciwnikowi (X podbić = X+1 znaczników).




l.

Komentarze


Fingrin
   
Ocena:
0
To jest dobre :) Nie wiedziałem lucku że interesujesz się Kalari ;)
04-05-2010 09:39
~Diabeł

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A mi się średnio podoba. Oczywiście kwestia mechaniczna. Przede wszystkim koszt vs profit. Koszt ponad 100 PD żeby gracz mógł sobie to wykupić sprowadza to minimalnej użyteczności dla gracza. Za to daje to MG świetną zabawkę. A jako że jestem głównie graczem w W, to nie uśmiecha mi się stawiać czoła kolesiowi który jednym ciosem ściąga mi 3-4 znaczniki ;) .
05-05-2010 18:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.